Kviečiame į mokomąjį – patyriminį – terapinį seminarą „PAAUGLYSTĖ: dailės terapijos metodai psichologinės sveikatos ir socialinių įgūdžių stiprinimui"
Seminaras skirtas dideliam specialistų ratui: besidomintiems meno terapija ir meno terapijos metodų taikymu: psichologams, socialiniams pedagogams, įvairių švietimo sričių specialistams bei visų šių sričių studentams. Taip pat seminare laukiami visi, kuriems aktuali paauglystės tema: tėvams, pedagogams, soc. pedagogams, klasių auklėtojams ir pan. Tai – vienas populiariausių seminarų apie paauglius. Visiems žinoma – paaugliai – mūsų ateitis. Jei mes nesuprantame paauglių ir nemokame su jais komunikuoti, neatpažįstame jų poreikių – ar turime šviesią mūsų ateitį? Nuolat dirbant su paaugliais ir jų tėvais, juos konsultuojant - susiduriame su vis didėjančiu paauglių liūdesiu, vienišumu, nerimu ir baime. Vienas iš seminaro tikslų - gerinti paauglių ir jų tėvų psichologinę sveikatą. Seminaro metu žvelgsime į Pasaulį plačiau prisimenant ir save paauglystėje. Paaugliai, panašiai kaip ir suaugusieji, turi nemažai klaidingų įsitikinimų, lemiančių jų nuomonę apie save. Paauglį dažnai persekioja jausmai, prisiminimai ir fantazijos iš praeities, o tai trukdo natūraliam vystymuisi. Jis jaučia stiprius jausmus, kuriais nemoka pasidalinti su savo šeimos nariais, jam reikia pagalbos išreiškiant nerimo, vienišumo, frustracijos, savęs nuvertinimo, seksualinės sumaišties ir baimės jausmus. Paaugliui svarbu suprasti, kiek jis gali prisiimti atsakomybės už savo gyvenimą ir kaip pats trukdo savo augimui. Daugelis paauglių yra sutrikę ir suglumę, nes iš tėvų ir visuomenės apie save girdi skirtingus dalykus. Kai kurie paaugliai apsišarvuoja abejingumu, kiti atvirai maištauja, dar kiti atkakliai kovoja... • Kaip pagelbėti paaugliui geriau suvokti save, savo norus ir poreikius? • Kaip padėti jiems įgauti stiprybės, kuri reikalinga norint susidoroti su neišvengiamomis gyvenimo problemomis ir konfliktais? • Kaip padėti jiems saugiai išreikšti susikaupusius jausmus ir emocijas? Dailės terapijos metodai – tai efektyvūs savęs pažinimo, savęs išreiškimo, savityros metodai. Pasitelkiant dailės terapijos metodus bendravimas su paaugliais tampa atviresnis ir gilesnis. Spontaniška kūryba gelbsti išreiškiant įvairias emocijas bei susikaupusius jausmus, padeda tyrinėti turimus elgesio modelius, įvairius įsitikinimus bei juos transformuoti – keisti. • Seminaro metu taip pat vyks įvairios paskaitos, diskusijos, žaidimai, praktiškai patirsite įvairius dailės terapijos metodus bei turėsite galimybę save patyrinėti psichologinių metaforinių asociatyvinių kortelių pagalba. Visą patirtį, įgytą seminaro metu, galėsite pritaikyti ne tik darbui, bet ir kokybiškesniam bendravimui su paaugliais. • Dailės terapinis procesas pagrįstas tuo, kad reikšmingiausios žmogaus mintys ir pergyvenimai būdami pasąmoningos kilmės, gali būti greičiau išreikšti vaizdiniais, nei žodžiais. Dalyvaujant kūrybiniame procese nereikia turėti jokių specialių meninių sugebėjimų, svarbus pats kūrybinis procesas: spontaniška kūryba suteikia plačių galimybių tyrinėti, išreikšti save, savo jausmus, pasaulėjautą ir mintis. • Psichologinės metaforinės asociatyvinės kortos – tai žaidimų kortų ar atvirukų dydžio paveikslėlių rinkinys, vaizduojantis žmones, jų sąveiką vienas su kitu, gyvenimiškas situacijas, peizažus, gyvūnus, abstrakčius piešinius arba užrašytus žodžius. Kortos labai greitai padeda išsiaiškinti ir įsisąmoninti dabartinius pergyvenimus ir poreikius, pamatyti nepabaigtus vidinius procesus. Seminaro metu ne tik suprasite paauglių raidos ypatumus, bet ir įgysite metodus bei įrankius paauglių gyvenimo kokybės gerinimui ir socialinių įgūdžių stiprinimui. • PASKAITOS TEMOS (I diena): Paauglystė. Fiziologiniai ir psichologiniai pokyčiai. Kodėl šis gyvenimo etapas yra svarbiausias žmogaus gyvenime ir kodėl jis kelia tiek rūpesčių? Maištas paauglystėje. Savęs paieška ir identiteto krizė. Laisvė ir saugumas. Pagrindinis poreikis paauglystėje - atsiskirti ir nustatyti ribas. Kaip pasireiškia hierarchinis ir teritorinis instinktai. • DAILĖS TERAPIJOS METODAI IR TECHNIKOS (I diena): 12.00 - 13.30 val. - susipažinimas ir praktinis/terapinis procesas taikant psichologines metaforines asociatyvines kortas ir dailės terapijos technikas – savityra: „Mano norai ir poreikiai - pats savo gyvenimo režisierius ir aktorius“. 13.30 – 14.30 val. – dailės terapijos technika: anglis arba tapybinė monotipija (lytėjimas, pojūčiai - savęs patyrimas); 14.30 - 15.30 val. - pietų pertrauka (pietausime individualiai). 15.30 - 17.30 val. – Dailės terapijos technika: mano ribos ir man saugi aplinka (mišri technika). 17.30 – 18.00 val. - Aptarimas, refleksija. • PASKAITOS TEMOS (II diena): Kartų konfliktas ir skirtingų kartų teorija: kaip susikalbėti kalbantis skirtingomis kalbomis. Kaip leisti naujai kartai gyventi savo kartos gyvenimą. Kaip elgtis ir reaguoti, kai paauglys nugara atsisuka į savo mikropasaulį (t.y. šeimą) ir veidu – į didįjį pasaulį, sociumą. Mentorystė ir autoritetai: kada ir kokį pavyzdį renkasi vaikas? Socialinis paauglio gyvenimas ir socialiniai ryšiai. Socialiniai žaidimai. • DAILĖS TERAPIJOS METODAI IR TECHNIKOS (II diena): 11.00 – 12.30 val. – Dailės terapijos technika – „Šeimos vaizdinys: "aš - savo ir kitų akimis“. 12.30 – 13.30 val. – Dailės terapijos technika resursų paieškai ir geresniam savęs pajautimui. 13.30 – 14.30 val. – Pietų pertrauka (pietausime individualiai). 14.30 – 15.30 val. – Molio terapija emocijų iškrovai bei vidinės savijautos stiprinimui. 15.30 – 16.00 - Seminaro aptarimas, refleksija.
|