Specialusis pedagogas padeda lavinti sutrikusias funkcijas ir ugdyti vaiko specialiuosius gebėjimus,
šviečia vaiko šeimą skaitymo ir rašymo sutrikimų/ sunkumų sąlygotų ugdymo(si) ypatumų klausimais.
Šie užsiėmimai skirti:
• Vaikams turintiems specifinių mokymosi sutrikimų.
• Vaikams patiriantiems sunkumų mokymosi procese.
Vertė vaikui:
• Išmokstama kompensuoti sutrikusias funkcijas:
• naudotis specialiomis el. priemonėmis ir kitais pagalbos resursais.
• laikytis instrukcijų.
• schematizuoti ir dalyti užduotis į etapus.
• Lavinamos sutrikusios funkcijos:
• foneminė klausa.
• garsų tarimas.
• garsų ir raidžių atpažinimas.
• skaitymo technika.
• teksto suvokimas.
• rišlioji kalba.
• rašymo įgūdžiai.
• Keičiama vaiko nuostata mokymosi atžvilgiu.
• Ugdoma pozityvi savigarba.
• Vykdoma tėvų edukacija pagalbos mokantis vaikui namuose klausimais.
Pirminių individualiųjų užsiėmimų metu:
• Nustatomi vaiko individualūs skaitymo ir rašymo ypatumai (sutrikimų keliami sunkumai bei jų sąlygoti specialieji ugdymosi poreikiai).
• Parenkami individualūs specialieji ugdymo(si) būdai ir metodai, padedantys lavinti sutrikusias funkcijas ir apeiti sutrikimų keliamus sunkumus.
• Teikiama informacija vaiko šeimai dėl pagalbos mokantis teikimo namuose būdų (ruošiant namų darbus, rengiantis būsimoms pamokoms).
Rekomenduojamas pirminių užsiėmimų skaičius:
• 2 individualūs susitikimai su vaiku ir 1 individualus susitikimas su tėvais, kuriame pateikiamas individualus pagalbos planas.
|