Beskrivelse

Vizualinis mąstymas yra vizualinės komunikacijos pamatas. Vaizdinis mąstymas yra neanalitinis ir nealgoritminis mąstymo būdas, sujungiantis vaizduotės, mąstymo ir konstravimo įgūdžius. Vizualinis  mąstymas yra dizaino ir vizualinių komunikacijų bei kultūrų komunikacijų ir strategijų pamatas.

Pasaulyje sukurta įvairių metodikų, kaip lavinti vizualines mąstymo strategijas (angl. visual thinking strategies). Vizualinio mąstymo strategijų autoriais laikomi kognityvinės psichologijos atstovai.

Vadovaudamasis naujausiais neurobiologijos, neuropsichologijos ir antropologijos duomenimis, raidos psichologas, Harvardo universiteto profesorius Howardas Gardneris sukūrė intelektų įvairovės teoriją (angl. multiple intelligences). Mokslininkas „vizualinį intelektą“ įvardija kaip vieną iš žmogaus intelekto sudedamųjų dalių.

Edukacinė programa „Vizualinio mąstymo pratybos“ sudaryta iš dviejų dalių. Teorinė dalis: vizualinė kalba ir raiška, objekto vizualizacija ir stilizacija, stilizacijos pavyzdžių aplinkoje nagrinėjimas. Pateikiami pavyzdžiai iš Nacionalinės bibliotekos dokumentų fondų. Susitikimo metu atliekama ir praktinė kūrybinė užduotis-projektas – „daikto, turinčio ypatingų savybių, kūrimas“.

Dalyvių amžius – nuo 16 metų.

Šia programa siekiame:

  • atskleisti vizualinio mąstymo ir vizualinės kalbos dėsnius,
  • atlikti stilizavimo pratybas ir sukurti ypatingų savybių turinčio daikto projektą,
  • supažindinti su bibliotekos fonduose esančiais dokumentais vizualiojo mąstymo sklaidos kontekste.

Apimtis ir trukmė – vienas susitikimas trunka apie 1,5 val.

Turinys:

  1. Teorinė dalis. Vizualinio mąstymo ištakos.
  2. Pavyzdžių analizė.
  3. Praktinė kūrybinė užduotis.

Reikalingos priemonės ir įranga: visas priemones suteikia Nacionalinė biblioteka.

Atsiliepimai apie veiklą (0)

Panašios veiklos