Programos tikslas: puoselėti lietuvių liaudies meną, jo grožį buityje, amatų bei darbo tradicijas medžio drožyboje, mokyti individualios kūrybos, saviraiškos ir formuoti ikiprofesinius technologinius įgūdžius. Programos trukmė: programa apima šešias pagrindines medžio apdirbimo technologijas, su kuriomis mokiniai susipažįsta per dvejus mokslo metus. Teorinis mokymas: kiekvienos technologijos apžvalgai skiriama po 4 val. Pirmiausia mokiniai supažindinami su gaminių bei darbų pavyzdžiais. Taip lavinama vaizduotė ir skatinama naujų kūrybinių idėjų paieška. Kita teorinė dalis apima dvi temas: projektavimą ir braižymą. Jų metu pateikiama idėjų įvairovė, supažindinama su ornamentikos ir braižybos pagrindais. Integruojamos istorijos, matematikos, fizikos, etikos, etnokultūros, kalbų žinios. Teoriniai pagrindai ne tik lavina jauną žmogų, bet ir padeda atrasti save kūrybiniame procese. Praktinis mokymas: didžiausia dalis veiklos - praktinė, nes svarbiausia - pasirinktos technologijos praktinio darbo temos atlikimas. Pagrindinis reikalavimas praktinei veiklai – idėjos įgyvendinimas . Norint įgyvendinti savo idėją, pirmiausia reikia suprojektuoti. Tada atliekamas gaminio formos braižymas, suteikiama reikiama forma. Tam naudojamos įvairios technologinės darbo operacijos, įrankiai. Mokiniai ugdo kruopštumą, atidumą, atsakomybę bei gebėjimą valdyti ir naudoti įvairius darbo įrankius, mechanizmus, laikantis privalomų darbų saugos reikalavimų. Mokymosi rezultatai: lankydami studiją mokiniai įgyja bendrųjų kompetencijų, gebėjimą projektuoti, braižyti, suteikti gaminiui reikiamą formą, įgyja reikiamų ornamentikos ir dailės žinių, išmoksta naudoti įvairius darbo įrankius ir mechanizmus, įsisavina jų naudojimo ypatumus, žino darbų saugos reikalavimus ir vadovaujasi jais. Dalyvauja projektuose, konkursuose. Turėdami šiuos gebėjimus, mokiniai galės tęsti lietuvių liaudies tautines medžio drožybos tradicijas, realizuoti save medžio drožybos veikloje, pasirinkti kūrybinės srities specialybę ir su ja susieti savo gyvenimo ir ateities kelią. |